Outsourcing usług serwisowych w ASO
Outsourcing to, ujmując rzecz najprościej, zlecenie wykonania firmie zewnętrznej, która specjalizuje się w danej branży, części z koniecznej do wykonania usług. Ma na celu między innymi optymalizację czasu jej zakończenia i podniesienie efektywności. To współpraca długoterminowa, która pozwala na stałe realizowanie konkretnych zadań przez wyspecjalizowany w nich podmiot. Proces ten ma miejsce między innymi w dziedzinie usług serwisowych dokonywanych w autoryzowanych warsztatach pojazdów.
ASO to gwarancja wysokiej jakości
Korzystanie z usług serwisów autoryzowanych dla posiadanej marki pojazdu nie bez przyczyny cieszy się największym zaufaniem. Usuwanie awarii czy naprawy w serwisach ASO dają w pełni uzasadnione poczucie, że usługa zostanie wykonana na najwyższym poziomie. Autoryzowane serwisy stają się twarzą marki na równym poziomie co salony sprzedaży. Kierowcy, polecając bądź odradzając zakup konkretnej marki, biorą pod uwagę całokształt korzystania z pojazdu. To już nie tylko komfort jazdy i stosunek ceny do możliwości samochodu, ale także usługi posprzedażowe, a więc serwisowanie pojazdu.
Kupując auto prosto z salonu, jego nowi właściciele liczą na profesjonalną dalszą obsługę przy ewentualnej awarii czy po kolizji. To więc krótki czas oczekiwania na przyjęcie samochodu do naprawy (szczególnie istotny w przypadku napraw powypadkowych z polis OC), oryginalne i niezawodne części oraz najwyższy poziom zadowolenia z wykonanej usługi naprawczej. Producenci pojazdów kładą więc najwyższy nacisk na jakość usług oferowanych przez autoryzowane dla ich marek serwisy, mającą ogromne znaczenie przy jej ogólnym postrzeganiu przez konsumenta. Ich pewność najwyższego poziomu zadowolenia kierowcy z usług danego serwisu, podkreśla kierowalność uszkodzeń czy awarii samochodu będącego wciąż na gwarancji producenckiej właśnie do warsztatów autoryzowanych.
Dostępność serwisów ASO w Polsce
Na zadowolenie z korzystania z usług serwisów autoryzowanych przekłada się nie tylko najwyższa jakość usług, ale także dostępność warsztatów. Im większa, tym prostsze staje się dla klienta użytkowanie pojazdu. W 2017 roku na terenie naszego kraju funkcjonowało łącznie aż 1659 punktów ASO. Liczba serwisów autoryzowanych w Polsce różni się oczywiście zależnie od marki. Zdecydowanie największymi ich zasobami cieszy się Fiat, dysponujący 113 autoryzowanymi serwisami. Na drugim miejscu znajduje się Renault z 98 warsztatami ASO i Opel z 91. Dalej, z wynikiem powyżej 70 serwisów autoryzowanych widnieją marki takie jak Skoda, Kia, Volkswagen i Dacia, od 50-70 punktów ASO ma na terenie Polski Citroen, Ford, Peugeot, Hyundai, Toyota, Suzuki, Nissan i Jeep. Marki premium, a więc Audi, BMW i Mercedes osiągnęły wynik od 30 do 40 serwisów ASO, z kolei marki ekskluzywne (Rolls-Royce, Lamborghini, Ferrari, Porsche, Aston Martin, Lotus czy Bentley) – od 1 do 5.
Outsourcing usług w świecie serwisowania pojazdów w ASO
Pewnym zaskoczeniem dla wielu osób może być fakt, że serwisowanie samochodu w autoryzowanym punkcie napraw nie jest korzystaniem wyłącznie z jego usług. Często spotykaną praktyką, zwłaszcza w kwestii renowacji niemających związku z mechaniką pojazdu, jest outsourcing.
Outsourcing w ASO odnosi się do przekazywania wykonywania części z usług serwisowych innym, nieautoryzowanym warsztatom. Całkowicie spłaszczając temat, można więc powiedzieć, że serwisy ASO korzystają ze stałego wsparcia serwisów niezależnych przy konkretnych pracach naprawczych. By jednak w pełni zrozumieć ten proces i przede wszystkim jego rację bytu, należy dokładniej zagłębić się w sposób funkcjonowania outsourcingu w świecie renowacji pojazdów.
Jakim firmom zlecane są usługi serwisowe pojazdów?
Bardzo istotny jest fakt, że serwisy autoryzowane nie podejmują współpracy z warsztatami zewnętrznymi, które nie spełniają ich wymogów jakościowych. Dobór firmy podwykonawczej nie polega więc na dobraniu tej, która będzie najtańsza, nie jest także całkowicie przypadkowy. Proces w dalszym ciągu ma na celu zadbanie o dobre imię marki. Jakość usług, którą prezentują warsztaty zewnętrzne, będzie świadczyła o niej dokładnie w takim samym stopniu, w jakim robi to serwis ASO, występując w jego imieniu. Autoryzowany warsztat zleca więc wykonywanie wszelkich napraw wyłącznie tym podwykonawcom, którzy dokonają ich w taki sam sposób, w jaki zrobiłoby to ASO „osobiście”. Ostatecznie to serwis autoryzowany, a nie warsztat niezależny, będzie odpowiadał za pojawienie się jakichkolwiek błędów w dokonanej naprawie.
Sam dobór usług opiera się najczęściej na braku możliwości dokonania wszystkich napraw na miejscu, w warsztacie autoryzowanym, np. ze względu na brak kompetencji zatrudnionych w nim pracowników. Powodem może być też czas. Jak wynika z powyższego wskazania liczby serwisów, w przypadku niektórych marek, takich jak Toyota, Mercedes czy Lamborghini, liczba punktów ASO może być znacznie mniejsza od konkurentów. Przekłada się to na długość oczekiwania na wykonanie naprawy. Zlecenie więc części zadań podwykonawcy sprawia, że w jednym serwisie można przyjąć znacznie więcej pojazdów, niż byłoby to możliwe bez outsourcingu.
Outsourcing w renowacji wnętrza pojazdu
Przykładem usługi, która może zostać zlecona podmiotowi zewnętrznemu przez ASO, jest rozszerzenie pakietu serwisowego o dodatkowe zabiegi związane z pielęgnacją wnętrza samochodu. To więc między innymi odpowiedni poziom konserwacji skórzanych tapicerek, którego brak nie tylko negatywnie wpływa na komfort związany z jazdą, ale także może prowadzić do pogorszenia się jej technicznego stanu.
Podwykonawcy zlecona może zostać także sama naprawa wewnętrznych elementów wyposażenia pojazdu, na przykład po kolizji. To takie sytuacje jak renowacja fotela rozerwanego na skutek wybitej podczas wypadku szyby czołowej czy usunięcie awarii związanej z jego ogrzewaniem. Takie usługi świadczą dla serwisów autoryzowanych wyłącznie warsztaty i firmy specjalizujące się w danej dziedzinie, posiadające nie tylko duże doświadczenie, ale także najwyższe kompetencje do wykonywania danych zadań.
Zdarza się także, że zlecenia dla podwykonawców przekazywane są ze względu na trudność lub brak dostępności nowych elementów, które uległy uszkodzeniu. Czas oczekiwania na ich pozyskanie, najczęściej sprowadzanych przy tym zza granicy, mógłby być tak długi, że właściciel pojazdu czekałby na jego naprawę nawet miesiącami. Wówczas najbardziej efektywnym dla klienta rozwiązaniem jest zlecenie wymiany tapicerki całego poszycia foteli w samochodzie firmie, która się w tej usłudze specjalizuje.
Jedną z takich firm jest TLCS, która dzięki wysokiej dostępności większości rynkowych materiałów tapicerskich, wykonuje takie zlecenia nie tylko dużo szybciej, ale także z największą precyzją. Jednocześnie klient nie musi się obawiać o dalszą eksploatację foteli, na tego typu usługi udzielana jest bowiem gwarancja. Firma, wyspecjalizowana w różnego rodzaju naprawach tapicerek, okazuje się idealnym rozwiązaniem dla skrócenia czasu oczekiwania na zakończenie serwisowania pojazdu. TLCS można zlecić zarówno kompleksowe zabiegi pielęgnacyjne, jak i pełną wymianę tapicerki czy likwidację jej wszelakich uszkodzeń. Korzystanie z usług najlepszych fachowców w dziedzinie napraw tapicerek ma na celu zadbanie nie tylko o dobre imię marki serwisu, ale także najwyższe zadowolenie klienta.
Brak komentarzy
Sorry, the comment form is closed at this time.